רוצים לחזק ולעלות מסת שריר? קבלו עיסוי

כן זו לא טעות שמעתם נכון אם אתם רוצים לחזק את השרירים שלכם או להעלות מסת שריר עיסוי צריך להפוך לחלק משגרת האימונים והתזונה שלכם.

במשך שנים התווכחתי עם מומחי ספורט רבים לגבי ייחודיות והשפעות העיסוי על גוף האדם, אין וויכוח על כך שעיסוי מרגיע את הגוף משחרר את השרירים ועוזר בשיקום השריר לפני ואחרי אימון, וכהכנה מצוינת לפני תחרות וגם אחריה.

הוויכוח היה האם אפשר להגדיר עיסוי כמשפר ביצוע? הטענה הרובכת הייתה שעיסוי עוזר בשיקום השריר ומרגיע אותו ועוזר לו להתאושש מהר יותר מאשר במנוחה, אך כדי לחזק ולהגדיל מסת שריר עלינו לאמץ אותו ולכן עיסוי לא מוגדר כמשפר ביצוע.

במשך השנים בהיותי מתאמן ומאמן נוכחתי לגלות על עצמי ועל מתאמני שלאחר קבלת עיסוי היכולת בביצוע התרגילים משתפרת לא ידעתי להסביר את זה, ומבחינה מחקרית לא היה שום מחקר שתמך בטענותיי, בכתב העת science medicine translational פורסם מחקר שסוף סוף תמך בדבריי.

המחקר כלל מס גברים שעברו אימון עצים לרגליים ונדגמו רקמות השריר לפני ולאחר האימון, בסוף האימון קיבלו הנבדקים עיסוי אך רק ברגל אחת הרגל השנייה נשארה במנוחה רגילה על מנת לשמש כביקורת.

לאחר בדיקת השריר נראו בשרירים שקיבלו עיסוי שינוי בכמות המיטוכונדריה (תחנות כוח/תחנות חמצן המצויות בשריר) בהבדל ניכר מהשרירים שלא קיבלו עיסוי.

מכאן ניתן להבין שהשריר שקיבל יותר חמצן ו"תחנות הכוח" שלו גדולות יותר יוכל להגיע לתוצאות טובות יותר ולמצות את פוטנציאל הגדילה שלו בצורה טובה יותר.

כמו כן יש לציין שהעיסוי בעל השפעות נוספות על השריר, לאחר אימון בכלל ואימון עצים בפרט השריר עובר תהליך של פירוק ובנייה מחדש.

לאחר כל אימון השרירים בגופנו נפגמים או נהרסים ובזמן המנוחה השריר בונה את עצמו מחדש (כמובן שעל מנת לבנות את השריר צריך להקפיד גם על תזונה נכונה)

הייתרון של עיסוי לאחר האימון הוא "בלימת" הפירוק של השריר על ידי אספקת דם מוגברת לשרירים שאימצנו ועל ידי כך הגעת חומרי בנייה בכמות גדולה וטובה יותר.

בזמן האימון כשהשריר מתפרק המוח מבין שעליו להגדיל ולחזק את השריר בכדי שבפעם הבאה שיופעל עליו עומס בזמן העיסוי הדם המגיע לשריר עמוס בחמצן ובחומרי בנייה וכמות הדם המועברת לשריר מגיעה בצורה קלה יותר ובכמות גדולה בהרבה מזו שהגוף היה מספק לבד.

ייתרון נוסף הוא הפחתת הכאב שאנו חשים לאחר אימון עצים, באימון כזה השרירים מכווצים מאוד ,דבר הגורם לשרירים לכאוב ולהגביל אותנו בפעילות היומיומית,העיסוי גורם לרפיון שרירי ובכך מסייע לחומרי הבנייה לחדור לשריר בצורה טובה יותר ובכך מפחית את תחושת הכאב וההגבלה.

ראוי לציין שתוצאות המחקר מתיחסות לקבלת עיסוי זמן קצר לאחר האימון ואין יכולת לנבא את ההשפעה של קבלת עיסויי לאחר מס ימים מהאימון,לגבי חוזק וגודל השריר.

בכל מקרה זהו מחקר אשר ישפיע רבות על השימוש בעיסוי בשגרת אימונים ויהיה פורץ דרך לעוד הרבה מחקרים בנושא.

לסיכום: לדעתי עיסויי יכול וצריך להיכנס לקטגוריית "משפר ביצועים" ואם אתם רוצים לגדול יותר,להתחזק יותר,להפחית את הסיכוי להיפצע,ולהפחית את תחושת הכאב לאחר אימון עצים שלבו טיפולי עיסוי…

By admin • יוני 29, 2012 • 6:59 pm


הגב למאמר הזה

ajax
ajax