כיצד ניתן למנוע את הירידה בכושר הגופני

מאמר מאת: ד"ר מיכה קניץ

ברור לכל שלא נפסיק ליהנות מהישגי הטכנולוגיה המודרנית, ומהנוחיות והיעילות שהיא מקנה לנו בחיי היום יום. זאת למרות, שהשימוש בטכנולוגיה גורם לנו להפסיד את תרומתה החיובית של הפעילות הגופנית לכושרנו ובריאותינו. הפתרון הוא – הגברת ההוצאה האנרגטית על ידי הוספת פעילויות גופניות בחיי היום יום.

זאת ניתן לעשות בשתי דרכים:

  1. פעילות גופנית ייעודית (מתוכננת)

תרגול גופני כגון הליכה ,ריצה,שחייה,רכיבה על אופניים,חתירת קיאקים, אימון משקולות,שיעורי אירובי,עיצוב וחיטוב הגוף,אימון כושר אישי וכדומה.

הפעילות עשויה להתבצע לבד, עם בן זוג, בקבוצה או בהנחיית מדריך כושר אישי .

יש לבנות תוכנית לפעילות גופנית אישית, מסודרת וברורה. על התוכנית להיות מבוססת על עקרונות אימון נכונים ומותאמת ליכולתו ולמטרותיו של כל משתתף. על התוכנית הפעילות הגופנית להיות מבוססת על לוח זמנים ברור ומדויק, של ימים ושעות פעילות כדוגמת יומן שבועי בו מפורטות פגישות ומשימות לדוגמא עם מאמן כושר אישי שמגיע עד הבית או שיעור בסטודיו בחדר הכושר וכדומה.

על התוכנית הפעילות הגופנית להיות משולבת בתכנון השבועי והיומי של כל מתאמן. במידה שהפעילות אינה מתוכננת, הרי שרוב הסיכויים הם, שלמשתתף יהיו אלף ואחת סיבות "חשובות" מדוע לא ניתן לקיים את הפעילות הגופנית באותו היום.

  1. פעילות גופנית כחלק משגרת החיים היום יומי

מתייחסת למכלול התנועות הגופניות הצורכות אנרגיה כגון עלייה רגלית במדרגות (במקום מעלית), הליכה (במקום נהיגה או נסיעה באוטובוס), עבודות בית, בגינה, או טיול עם הכלב…

ניתן להשיג את ההשפעה החיובית שמקנה הפעילות הגופנית לכושרו הגופני והבריאותי של האדם על ידי שינוי באורח החיים, לחיים פעילים יותר. למרבה המזל אינך חייב להתאמן קשה (בדרגות עצימות גבוהה), או לבצע את הפעילות הגופנית בענפי הספורט המסורתיים. לדוגמה – העלות האנרגטית (צריכת הקלוריות) לאדם במשקל של 80 ק"ל, בנסיעה במעלית , היא כ- 1.5 קלוריות/דקה. לעומת זאת, העלייה במדרגות (בקצב איטי/בינוני) צורכת כ- 9-8 קלוריות /דקה. כלומר.ההחלטה לעלות רגלית במדרגות (אפילו רק מספר קומות, מספר פעמים ביום) במקום במעלית תשפיע על הצריכה האנרגטית שלך, "ותשרוף" עשרות קלוריות נוספות ביממה. תהייה לכך השפעה חיובית על הירידה במשקל גופך, תגביר את הכוח רגליך ובריאותך תשתפר.

הדרך המומלצת למנוע את הירידה בכושר הגופני ולשמור על הבריאות, היא לשלב בין שתי דרכים!

לאמץ את גישת אורח החיים הפעיל ולהוסיף פעילות גופנית ייעודית 4-3 פעמים בשבוע.

By admin • יוני 29, 2012 • 7:04 pm


הגב למאמר הזה

ajax
ajax