חשיבות ויטמין D

החשיבות של צריכת ויטמין D בשילוב של פעילות גופנית ואימוני כושר

צריכת ויטמין D ברמה מספקת היא בחשיבות ראשונה במעלה, על מנת להגיע לבריאות מיטבית. ויטמין D הינו ויטמין מסיס בשומן ואספקתו לגוף נעשית באמצעות מזון או ע"י חשיפת העור לקרני השמש. קרני אולטרה סגולות של השמש פועלות על שומני העור שנספגים אחר כך בחזרה כויטמין .D פרו ויטמין D מצוי ברקמות צומח וחי. הויטמין נאגר בכבד בעור במוח בטחול ובעצמות.

באספקה באמצעות מזון נספג הויטמין ביחד עם שומנים. הוא עצמו עוזר לספיגת הסידן והזרחן ולניצולם הטוב בגוף, ובכך תורם לחוזק העצמות והשיניים. בנוסף עוזר הוא בקליטת ויטמיןA, שביחד איתו ועם ויטמין C הוא עוזר למניעת הצטננויות. אצל ילדים הוא חשוב לגדילה ולהתגרמות העצמות, ואצל מבוגרים לשמירת על רקמת העצם מפני דלדול במינרלים.

מהו מחסור?

רמות הנמוכות מ50-70 ננוגרם למיליליטר בבדיקות הדם נחשבות ירודות ומעלות את הסיכון לפגיעה בלב, ריאות, לאוסטיאופואוזיס,סרטן, סוכרת, הרס שיניים חמור, דלדול בכוח השרירים מחלות אוטואימוניות, בעיות בבלוטת בתריס ועוד בעיות נוספות.
הדרך הטובה ביותר לקבלת ויטמין D היא ע"י חשיפה לשמש בין השעות 11:00 עד 15:00 אחר הצהריים למשך כ20 דקות כ3 פעמים בשבוע (כהי עור צריכים יותר), בלבוש קצר וללא מסנני הגנה.
ע"י אספקתו מהמזון- בעיקר מדגים, גבינות מועשרות בויטמין, ביצים (נמצא בחלמון) ובבשר.
חשוב לציין שלא ניתן לקבל כמות מספקת ממנו דרך המזון.דרך נוספת ויעילה כהשלמה היא ע"י תוספת מזון של ויטמין .D3 "מחסור בויטמין D3 נפוץ ביותר בשל שטיפת המח של האוכלוסיה באמצעות הגזמת הסיכונים הכרוכים בחשיפה לשמש והתעלמות מחשיבות החשיפה לשמש" (ד"ר עדיאל תל אורן).
בקרוב יצא ספר בארץ לקהל הרחב בנושא זה, שיתועד מדעית גם עבור רופאים ומדענים. ספר זה יציל אלפי אנשים בשנה ממוות ומחלות קשות.

By admin • יוני 29, 2012 • 9:21 pm


הגב למאמר הזה

ajax
ajax