אימון סיבולת לב ריאה לאריכות ימים

מהי סיבולת לב ריאה ואיך היא מועילה לנו?

סיבולת לב ריאה המכונה גם כושר אירובי, היא היכולת של מספר מערכות מרכזיות בגוף לעמוד בפעילות לאורך זמן. המערכות הן: הדם, הלב וכלי הדם, הנשימה והעצבים.

בפעילות שאורכת זמן מתמשך, בעיקר בפעילות הרותמת אליה את השרירים והעצמות הגדולים, נדרש הגוף לעמוד באספקת חמצן וגלוקוז ולסלק פסולת, לאורך זמן. כלומר, הכושר שלנו טוב יותר ככל שנוכל להחדיר יותר חמצן בעת פעילות גופנית מאומצת, להעביר את אותו חמצן דרך הדם לכל אותם תאים הצורכים אותו ולדאוג לפלוט החוצה את הפסולת לאורך פעילות הנמשכת זמן ארוך.
סיבולת נמוכה תביא לתחושה גופנית לא טובה כמו סחרחורת, כאב ראש או בחילה. הסיבה לכך היא שבעת פעילות מאומצת נדרש ממספר מערכות בגוף שלכם לפעול באופן משולב. מספיק שאיבר אחד הלוקח חלק בפעילות המשולבת הזאת יהיה חלש, בכדי שהסיבולת שלכם תהיה נמוכה.
סיבולת לב ריאה טובה תשפר את זרימת הדם בגופכם, לחץ הדם יתאזן, ירד הכולסטרול "הרע" ויעלה הכולסטרול "הטוב", הדופק במצב מנוחה יהיה נמוך, שרירי הלב שלכם יתחזקו ואף תרדו במשקל.

איך תשפרו את הסיבולת האירובית שלכם?
כדי לשפר את הסיבולת שלכם ולהפוך לבריאים יותר, עליכם תחילה להכיר בחשיבות של פעילות גופנית שמעלה את הסיבולת לב ריאה. סוג סיבולת כזה הוא אחד מהמדדים החיוניים כדי להפוך אתכם לאנשים בעלי כושר גופני טוב. אחד העקרונות החשובים בפעילות גופנית אירובית היא התמדה. פעילות מאומצת שתיערך רק אחת לכמה זמן ולא באופן קבוע, לא תאפשר לכם לשפר את הסיבולת שלם ולא תהיה לכך השפעה על בריאותכם. התמדה וביצוע הפעילות כשלוש פעמים בשבוע יבטיחו לכם סיבולת לב ריאה טובה.
מגוון עצום של פעילויות ספורטיביות משפר את הכושר מבחינת לב-ריאה ביניהן: הליכה מירה, ריצה, שחיה, רכיבה על אופניים, דילוג בחבל קפיצה וכד'.
מה שחשוב הוא למצוא את הפעילות שאהובה עליכם כדי להיות בטוחים שתתמידו בה לאורך זמן. מעבר לכך, פעילות גופנית אינה צריכה להיות מטלה משעממת או מייאשת. הנאה מהפעילות שבה תבחרו תאפשר לכם להתמיד ולהשתפר ובכך להפוך לאנשים בריאים יותר. פעילות גופנית כזאת אתם יכולים לערוך לבד, עם חברים או עם מדריך כושר אישי אשר יפקח על בריאותכם וידרבן אתכם להשתפר.

כל מה שאתם צריכים לשיפור הכושר: מאמן מקצועי ומחויבות שלכם
מעבר להתמדה בפעילות, חשוב מאוד לוודא שהיא נעשית תחת השגחה ופיקוח מקצועיים כדי לוודא שאינכם מזיקים לעצמכם. מאמן כושר אישי ידריך אתכם במקצועיות בהתאם לטעמכם האישי, גילכם, מצבכם הגופני ופרמטרים נוספים. Go Fitness מציעים לך מבחר של מאמנים פרטיים מקצועיים, בעלי ידע וניסיון, שישפרו את הכושר שלכם בהנאה אל עבר חיים בריאים וארוכים.

By admin • נובמבר 5, 2012 • 11:16 am


הגב למאמר הזה

ajax
ajax